MRS ELEGANT
Zobrazit vše

EAST ROAD TRIP

11845964_10204853999537555_690283434_n_Fotor_Collage

Ačkoliv jsem vyznavačem příslový všude dobře, doma nejlíp, tak mi v naší Český hezký zemičce začalo být po pár roztomilých výletech nějak těsno. Sedla jsem si proto jednoho parného odpoledne k laptopu a hystericky jsem začala vyhledávat lety kamkoliv.  Dozvěděla jsem se zajímavé věci, jako např. že kromě last minute existuje i first minute zájezd nebo jsem si vyhledala spoustu neznámých jmen exotických destinací, které tímto okamžikem přibyly na mém listu MUSÍM PROCESTOVAT. Mé pátrání bylo dokonce tak dobrodružné, že na malý okamžik bylo možno spatřit nad mou hlavou obláček s představou, že popadnu příruční kufr a vyrazíme na letiště, kde poletíme prvním letadlem, které nám přijde do cesty. Naštěstí nebo naneštěstí  jsme tak šílení nebyli a nasedli jsme pouze do auta s navigací, která je naší jistotou při podobných exkurzích. Jako správný maniaci cestovatelský jsme tedy vyjeli a nevěděli jsme ani, kde nám bude konec druhý den. Rozhodli jsme se s mou druhou polovinou, že pojedeme tam, kam nás aute zaveze a tak začal náš dobrodružný výlet, který dopadl jak jinak než dobře!

Snímek obrazovky 2015-08-10 v 14.00.00

SALZBURG

Snímek obrazovky 2015-08-10 v 13.58.24 Snímek obrazovky 2015-08-10 v 14.00.36

Proč Salzburg? Protože jsem už několikrát byla v Rakousku a nikdy ve městě, které bylo domovem pro Wolfganga Amadeuse Mozarta a kde se také na jeho počest vyrábí pochoutka známá pod jménem Mozartovi koule. Salzburg je obklíčen horami a lemován meandry řeky Salzach, také je tu snad největší koncentrace zámečků na metr čtvereční – chtěla bych se teleportovat dvě stě let zpátky a jít na večírek pořádaný rakouskou smetánkou…. Když jsem tak snila a bdila na vyhlídce pevnosti Hohensalzburg, přepadl mě hlad a tak jsem si cestou do podhradí koupila typickou sváču v podobě preclu. Minula jsem katedrálu svatého Ruperta a Virgila a most ověnčený zámečky, které symbolizují lásku návštěvníků, kteří přes něj prošli. Po řádném občerstvení jsem nemohla vynechat místo, kde se zrodila hvězda Mozartova a kde vyrůstal. Abych to měla kompletní, tak jsem samozřejmě neminula ani dům, kde poté dožil. Jsem to ale děvče kultůrní!? 🙂

jhggh

Bedlivě poslouchám audio guide a snažím se něco přiučit z historie našich sousedů.

Snímek obrazovky 2015-08-10 v 13.59.43

Snímek obrazovky 2015-08-10 v 13.59.18

Snad žádná metropole se neobejde bez mostu ověnčeného zámky.

Snímek obrazovky 2015-08-10 v 13.56.43

NEJROMANTIČTĚJŠÍ MÍSTO ROKU – JEZERO BLED

Snímek obrazovky 2015-08-10 v 13.54.39

Kilometry přibívaly a my se blížili k Bledskému jezeru, které leží uprostřed hor na Slovinsku. Průzračné jezero lemují restaurace, ze kterých se linou vůně čerstvých ryb nebo slovinských národních jídel a spousta barů s nekončícími listy koktejlů. Doporučuji zajít do Grajské plazy, která má terasu s výhledem na ostrůvek s kostelem, který je přímo uprostřed jezera. Mají tu venkovní kuchyni, takže se můžete s drinkem v ruce kochat, jak se vám připravuje výtečný pokrm a při troše štěstí (které jsme my zrovna měli) vás k tomu přivítá ohňostroj, který oslavuje novomanžele na druhém břehu. Dovolená na Bledu nabízí spoustu aktivit – pokud vás už ty vodní omrzí (padleboard, loďky, raft, kajak, potápění, rybaření), vypravte se na pochod do hor nebo do nedalekého kaňonu. Pro nejmenší je možno zablbnout si na bobové dráze.

OIHGHJ

Procházky při zapadajícím slunci snad nikdy neomrzí, kor na tak nádherném místě! V letních měsících tu probíhá i festival, který nabízí program z celého světa! My jsme se vypravili na hrad, kde zrovna hrál Big Daddy Wilson, jehož charismatický, černošký hlas nás okouzlil na první poslech! Doporučuji zajít do restaurace na nádvoří a u sklenky dobrého vína snít a užívat si tu nejvíce kýčovitou a romantickou dovolenou!

11872612_10204853971216847_1995925084_n

Jezero a nedaleké řeky nabízí nepřeberné množství aktivit

MALEBNÁ LJUBLJANA

PLMN

Když jsme už zavítali k našim Slovinským sousedům, nebylo možné minout Lublaň. Prošli jsme si její historickou část a nezapoměli ani na hrad (za třetí den to byl už náš třetí hrad, takže jsem si pomalu začala připadat jako kunhistorička), kde nás tedy nejvíce zaujala sekce mučících nástrojů – řeknu vám, nechtěla bych být v té době ve spárech nepřítele… Nezapoměli jsme se zvěčnit u Dračího mostu – drak je symbolem hlavního města nebo si ušít v roztomilých uličkách suvenýry do kuchyně.

OOOLKJ

Jak asi vidíte, přes den jsme si zkracovali dlouhé chvíle blbnutím. Jako suvenýr jsem Kájovi nechala ušít kuchařskou čepici.

OOOL

Návštěva Lublaňského hradu a Dračího mostu je při návštěvě hlavního Slovinského města povinností

Ljubljana FA TIP!

Snímek obrazovky 2015-08-10 v 13.55.36

OLKN

Tato hipsterská kavárnička má ocenění od TripAdvisoru a to naprostým právěm! Útulný interiér, nabídka domácí pražené kávy, limonáda v originální baňce, wifi zdarma a fajn personál – co byste si přály víc?! 🙂 Tozd místo je vhodné pro páry, ale i rodiny, jelikož má venkovní sezení. Originální kelímek na cestovní kávu mě ale dostal ze všeho nejvíce!

Snímek obrazovky 2015-08-10 v 14.22.34

Snímek obrazovky 2015-08-10 v 13.55.10

Fascinovaná architekturou a malebností Lublaně – jedeme dáál!

ŠIBENIK A NÁRODNÍ PARK KRKA

UHGHJK

Naší další zastávkou bylo Chorvatsko a jeho středověké městečko Šibenik. Klikaté malé uličky, hudební festival nebo možnost nedalekých výletů ať už k moři nebo do přírody ve vás určitě zanechá silný dojem. Druhá varianta koupání byla pro nás schůdnější a tak jsme se vypravili se do Národního parku Krka, které je plné azurových jezírek a vodopádů! Tento zážitek byl natolik silný, že rozhodně doporučuji toto kouzelné místo neminout a zastavit se alespoň na půl denní výlet i když možností je tu opravdu mnoho.

Snímek obrazovky 2015-08-10 v 13.54.56

Průzračná voda a hejno ryb vyloženě vybízí k okoupání se na jedné z tmožných tůr po Národním parku Krka.

Snímek obrazovky 2015-08-10 v 13.54.22

Ve vodopády Skradinski buk se můžete i vykoupat!

PLAVBA NA KORČULU

11844018_10204853956696484_853572195_n

Když se řekně Chorvatsko, možná se vám pravděpodobně vybaví oblázkové pláže, gumové boty jako ochrana proti ježkům, kempy a paštikáři. Prostě nejčastější varianta pro dovolenou u moře pro polovinu Čechů. Pokud chcete poznat ale tuto zemi trochu z jiné stránky, doporučuji se vydat na jeden z nedalekých ostrovů – konkrétně Korčulu nebo Lastovo, který byl donedávna vojenským územím, takže na přeplněné turistické hotely tu nenarazíte a příroda je tu téměř nedotčená. Každý den několikrát vyplouvá trajekt ze Splitského přístavu.

11853796_10204853959016542_1257166510_n

Nakonec jsme se rozhodli pro ostrov Korčula a dovolenou na samotce. Ze Splitu se sem jede 3 hodiny, ale stojí to skutečně za to! Pronajali jsme si baráček u moře v Robinsonovském stylu. Tzn., že solární panel bylo to jediné, co nás spojovalo s civilizací 21.století. Výhled z pokojového balkónku ale ynahradil veškerou techniku nebo internet a vonící piniové jehličí s neustávajícím cvrkotem cikád byl naším malým rájem na tomto kousku země! Azurová zátoka s průzračnou vodou přilákala sem tam nějakou tu loďku, ze které vyskákali turisti, aby se vykoupali, ale jinak jsme tu byli absolutně sami. Šnorchlování a probádání nedalekých útesů bylo samozřejmostí, kor když se k nám připojila má mladší sestra s otčínem. Jeden den jsme si vyjeli na výlet do hlavního města Korčula, které je vzdálené 56km. Kromě architektury jsme obdivně pozorovali surfaře, jak brázdí vlny a jachty boháčů, kteří neuměli svůj miliónový poklad ani zaparkovat… Pokud byste měli zájem, tak doporučuji přes Airbnb profil zarezervovat s předstihem – než se sem nahrne po naší referenci celá naše rodina a přátelé! 🙂

GOPR0607_Fotor_Collage

Azurová voda byla ideální na potápětí a probádávání podmořského světa

TRIP_15

SLÁVA NAZDAR VÝLETU!  KDE JSTE BYLI V CHORVATSKU VY?